Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

fyra dagar på lasarettet i lund

Av Bonnie - 17 februari 2014 05:33

Nu har jag varit ilagd på lasarettet i lund ,avd27. När jag kom dit fick jag ett enkelrum, puh som tur var. Det var provtagning och information första dagen. Och efter 18 fick jag inte ta någon medicin förrän dagen efter då alla tester var gjorda. Denna natt låg jag vaken av smärta och kramper men visste ju att det bara skulle vara tills testerna var gjorda, kl 4 somna jag av utmattning..


Kl 6 vakna jag igen och börja den svåra utmaningen med att sköta morgonbestyren, som gick som i ultra. Men jag har ju lärt mig med åren hurj jag ska göra, bara jag får ta den tid jag behöver.


Sen kom sköterskan och hämta mig. Vi skulle gå till ett annat rum. Trodde inte vi skulle komma fram. Fick uppgifter som skulle göra.

Gå fram och tillbaka

Laga kaffe och bre macka med ost

Bädda säng

Och vissa andra rörelser.

Allt detta filmades

Sen fick jag en dos medicin, men den tog inte riktigt så jag fick en till, sen gjorde vi om alla saker under filmning igen. Så att de kunde jämnföra mina sätt att röra mig.

Mina blodprover visade att jag hade infektion i kroppen men de kunde inte fastställa vad.

Jag hade olika möte med olika personer som typ.

Arbetsterapeut , sjukymnast, kurator.

Mina gamla kurator hade kommit tillbaka och hon märkte att jag blivit sämre.

Läkarna tyckte det var intressant att jag blir bättre när jag kommer till istanbul. Så jag kommer att fortsätta med egen forskning efter svaret.

Har kommit i kontakt med en proffesor i turkiet.


Okan Dogu

Professor of Neurology

Department of Neurology

Mersin Univercity

School of Medicine


General Secretery

Turkish Parkinsons Disease Society


Enligt de uppgifter jag fått av honom är det 110 000 av 75 800 000 i turiet som har sjukdomen. 0,14 %.

(På det senaste 15 åren har ökningen varit 40 000)


Och vad jag hitta här ska det vara 20 000 av 9 453 000. 0,21% (sverige)


Så nu väntar jag på besked av min läkare om jag ska få behandling med pump. Han skulle diskutera och höra med sin kollega om vad han tycker. I detta ingår även en check för biverkningar.


Och nästa gång jag kommer till Istanbul skulle jag höra av mig till professorn.


Detta var lite info tills vidare, 


Bonnie.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonnie - 18 oktober 2016 00:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8421344955"

Av Bonnie - 17 oktober 2016 23:43

Av Bonnie - 17 oktober 2016 16:12

Skapa flashcards