Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

istanbul 2013-07-05--2013-07-12

Av Bonnie - 14 juli 2013 18:41

Nu ha jag varit i Istanbul för tredje gången. Jag måste ju bara ta reda på om det är tillfällighet att jag mår bättre eller inte.

Den 5 juli kl9.40 lyfte planet för att åter ta mig till Istanbul. Hade varit hemma i c:a en vecka i Sverige. Under denna vecka var min värk och rörelseförmåga precis som alltid när jag ä hemma. Jag tar mina medeciner efter ett schema som läkaren ordinerat och tiderna är viktiga.


Jag landade i Istanbul KL.16.35 28 grader varmt, när jag gick av planet fick jag en kommentar av en :- välkommen till Istanbul. kvinnan tittade på mig log och sa IGEN... jag bara log ..

Jag hade inte växat ny pengar till turkiska lire . hade 40tl på mig och lyckade få enn taxi att godta detta för att köra mig till Sultanahmet. 

Resedagen tar alltid på mig, jag är trött, har bytt plan på vägen i Zurich, och det är oftas en hel del att gå. Men nu var jag framme. Jag tog in på hotel Daphne. 

                                                               


Första dagen gick jag till mitt stammställe för att dricka te och där blev jag varmt mottagen av min "turkiska familj" som jag har lärt känna, underbara människor.


Redan första dagen känner jag skillnaden emot Sverige, Jag tar mina morgontabetter som vanligt, men efter detbehöver jag bara ta min parkinsonsmedicin under dagen " inge smärtstillande" utan om jag sitter i skuggan för länge och känner av något så räcker det att jag gårut i solen 15-20 min så försvinner det igen. Helt underbart

sparar min lever. Varje dag på denna resan går jag långa promenader har inga problem, bäst mår jag när temperaturen går över 33-35 grader och uppåt. Jag kan berätta att jag svettas en del så 3-4 duschar om dan blir det, men hellre det än att ha smärta. Vissa dagar hemma  Sverige är smätan så enorm att jag inte tycker att det är ett värdigt liv, men här nere där jag kan vara mitt gamla jag lever jag upp och känner mig lycklig över att få leva.


Jag lånade  en underbar guide som hjälpe mig att ta mig till andra ställe vid floden,vi spela brädspel och rökte vattenpipa.

                                                  
         

Jag vet inte hur mitt liv kommer att bli men förmdlingen kommer jag att resa tillbaka till Istanbul . Få mina pauser från smärtan. Ska prata med min Kurator hur man söker fonder till resor.


Jag återvände till Sverige den 12 juli, lyckan vara en dag. Jag skulle hem till en kompis dagen efter för att försöka följa med till karnevalen här hemma i Landskrona, den biten jag har att gå till henne blev för mycket här. Irriterande bara igenom kyrkogården och kroppen ville inte mer. Hemma hos henne blev det bara värre och värre. De andra gick till stan , jag fick gå hem , ligga med värmefilt. 


Bonnie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonnie - 18 oktober 2016 00:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8421344955"

Av Bonnie - 17 oktober 2016 23:43

Av Bonnie - 17 oktober 2016 16:12

Ovido - Quiz & Flashcards