Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

ett l utlåtande,

Av Bonnie - 5 augusti 2013 18:47

                                                           
                           



Hej det var ett tag sen.

Detta som ni kommer att få läsa , tänkte jag först baa visa mina nämaste vänner, men vid lite eftertanke så har jag ju bestämt mig innan att alla som vill får läsa, det kanske är tillhjälp fö någon. jag vill och ska var öppen med min sjukdom. Efter somjag inte frågat om lov om att skriva ut deras namn tar jagg bort det i nu läget, Så om ni som beskrev mig vill får ni gärna kommentera ja eller nej om att era ska stå där. innan jag läger in brevet , vill jag tacka er för hjälpen


Bonnie










sista dagen

 

UTLÅTANDE
 
Patient:
Bonnie Jessen Lemansky
 
 
 
Härmed vill vi, , -------Medicinsk konsult  och-----Verksamhetschef för  Rehab ------, berätta om Bonnies färdigheter och svårigheter till vardags.
Vi har tillbringat 3 veckor på Institutet i Igalo, Montenegro, där rehabilitering pågick för Bonnie i 4 veckor.
Vi har träffats dagligen åtminstone 3-5 gånger, på  förmiddagen då Bonnie var på väg till träning eller behandling, under lunchtiden, på eftermiddagen och vissa kvällar då vi var ute på fritiden.
Bonnie har under dessa dagar visat på flera olika sjukdomsansikten, typiska för personer som har sjukdomen Mb Parkinson.
Från tillståndet där hon kunde gå utan problem, tala utan problem, äta utan problem, till att efter 1-2 timmar ändra beteendet. Svårt att tala, stå stilla och med försämrad balans så att två personer fick gå och hålla i henne för att hon inte skulle falla, svårt att börja gå och tala, högra armen och handen inte fungerade så bra.
Då stannade allt hon höll på med och hon fick antingen snabba sig att ta nästa tablett eller med hjälp gå hem och lägga sig och vila, dessa gånger hon gick några hundra meter längre och var överansträngd.
Bonnie har inte kunnat träna så mycket trots stor vilja, hon måste ta det lugnt på förmiddagen innan mediciner verkar och sedan blir hon lätt överansträngd och behöver en hel del vila.
Programmet med träning och behandling som ordinerats Bonnie av läkaren har varit individuellt anpassade.
Bonnie har inte orkat träna 6 dagar per vecka, hon har utnyttjat helgen till att vila, promenera och alltid i sällskap med någon ifall hon inte skulle må bra.
Således vi som arbetet  inom Rehab Igalo --samt medicinsk personal på Institutet
bekräftar att Bonnie har växlat i sitt fysiska mående vilket också stundtals påverkat det psykiska måendet, men Bonnie är en modig och envis kvinna som många gånger trotsar sin
sjukdom på ett mycket bra sätt.
 
 
 
Med vänlig hälsning
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonnie - 18 oktober 2016 00:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8421344955"

Av Bonnie - 17 oktober 2016 23:43

Av Bonnie - 17 oktober 2016 16:12

Ovido - Quiz & Flashcards