Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

städa, tvätta och diska

Av Bonnie - 16 augusti 2013 17:04

Det enkla saker som att dammsuga, damma och torka golv hemma är ett stort projet för mig idag, När man knapp kan hålla balansen. men ni som skakar på huvudet ,prova nästa gång ni har hög feber.Och tugnt är det att dra dammsugaren  efter sig. När jag torka golvet ha jag problem att vrida svabben.


Förr kunde man städa lite då o då en nu är det kroppen om berättar om det är ok eller inte, tur att jag har diskmaskin och att den står på bänken för att böja mig och plocka fån golvnivå går inte, men även här bestämmer kroppen, det ärinte kul att tappa glas eller porslin i golvet.


Min mamma kommer och hjälper till med tvätten  om jag frågar henne, att slänga in och sätta på är helt ok men när det kommr till att hänga eller vika ,får jag problem efter ett par plagg.


Det som irriterar mg mest är när någon kommer hem till mig och klagar på att jag borde göa mer,men det är inte lätt när man har värk hela tiden-om man inte kan stå utan att hålla sig. och jag vill inte ha andra här för at städa-


ta bara detta med att laga mat. man står och vispar och känner hur det sakta smygande bli svårare och svårare att få vispen att göra rätt. eller när kniven inte vill skära brödet eller kotletten. Något av det pinsammaste jag varit med om var på en restaurang i helsingör, satt lugnt och skulle dela mina potatisar , jag fick inte till det och tappa kontrollen;; vips så for alla potatisen av min tallrik , jag tittar på golvet och ser dem utspridda på golvet. först blev jag generad för min klumpiget  sen börja jag skratta och kunde inte sluta. Minen på serveringspersonalen var en härlig syn.

bonnie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonnie - 18 oktober 2016 00:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8421344955"

Av Bonnie - 17 oktober 2016 23:43

Av Bonnie - 17 oktober 2016 16:12

Ovido - Quiz & Flashcards