Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

morgon

Av Bonnie - 20 augusti 2013 06:15

kl; 5.00

den hemska klockan ringer , dax för morgonmedicinen. känner mig vingabröten, natten har inte varit den bästa, vaknat 3 gånger för att försöka ändra sovställning. det är inte som förr , då gjode man det automatskt under tiden man besökte "dreamland". Men nu måste jag sätta mig upp hj'lpa kroppen att ändra läge.


kl;5,30

har satt på kaffet. startat duschen" tar lite tid till varmvattnet kommer. ställer mig i duschen, efter som medecinen inte hunnit värka riktigt lutar jag mig mot väggen, har inte hittat balansen än. det jobbiga kommer när jag ska stå upp på ett ben och tvätta fötterna. hahaha. tur ingen ser mig!!. efter 5-6försök är en fot klar. och sen nästa. innan medicinen har full effect, har jag världens lusigaste gång, jag går på tårna, små trippande steg, framåtlutad, rädd för att trilla. Mina barn brukar sjunga Midnattråders reffräng för mig "" tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tipp tapp"" Det stör mig inte. kul att man kan skoja, jag bjuder på det"!


KL:6,15

påklädning ......j..vla. leggings måste det vara så svårt att få på sig byxer. har inte kraft att dra upp dem. lutar pannan mot väggen så jag inte trillar. Får jag inte mina kläder rätt får jag börja om igen. innan jag är klar känner jag hur börjat svettas av ansträngning. skulle behöva duscha igen. men tiden går och nu känner jag att dopamin nivån är på plats Klockan närmar sig sju, dag att ta sig till JOBB...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonnie - 18 oktober 2016 00:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8421344955"

Av Bonnie - 17 oktober 2016 23:43

Av Bonnie - 17 oktober 2016 16:12

Ovido - Quiz & Flashcards